torsdag 7 april 2011

Omtumlande vecka

Veckan som just passerat har varit omtumlande på många sätt. Det blev ingen operation för Tulo, eftersom veterinären som skulle operera stoppades för vidare arbete då hans garantilön i konkursboet slog i taket. Djursjukhusets vidare öde har numera blivit som en lång och utdragen följetong. Den stackars personalen har fått information varje vecka och varje gång har de fått några dagars ytterligare frist. Jag har besökt dem lite då och då, dels för att kolla väntelistan där Tulo står upptagen för operation och dels för att köpa hem mera id-foder, eftersom det är den enda mat jag ger min hund numera. Det gäller att hålla hans mage i precis lagom form, så att maten lätt passerar bråcket men samtidigt stimulerar hans analsäckar, så att jag inte måste hålla på och tömma dem manuellt hela tiden. Det är mycket att ta hänsyn till med en icke helt frisk hund.

Pigg är han däremot. Så till den milda grad, att vi fortsätter vara med på sökträningarna och vi går några skick varje gång, allt för att hålla humöret uppe. Det blir några rastpauser ibland mellan skicken, men det får man ta och har man förstående sökkompisar blir detta inte något problem.

Någon ny valp blev det heller inte som planerat. Men vem vet, det kanske kommer en liten Tenor ändå till slut. Tulos "lillebror" - som skall lära sig allt bra han kan. Vet inte hur jag skall kunna gripa in så att även resten inte snappas upp av den lille. Det blir en tuff uppgift för mig.

Jag har bestämt mig för att bli hemmavarande på heltid från och med årsskiftet, vilket jag verkligen ser fram emot. Tänk att varje dag kan användas på bästa sätt för att bara göra allt som man önskar. Och känns det motigt någon dag, kan man bara sova vidare. Och tänk att kunna träna hund en liten stund varje dag - vilken lyx!

Nu blir det väl ingen direkt mjukstart för mig, eftersom jag har SM-jobb hela våren. Det lär nog ta sin del av min tid skulle jag tro. Men skönt skall det i alla fall bli.

2 kommentarer:

  1. Gött att få ledigt på heltid! du gör helt rätt! njut av livet medans man kan leva!
    Håller tummarna på operation snart för Tulo!
    kramar alexandra

    SvaraRadera
  2. Helt rätt att vara hemma på heltid, det innebär ju att du kan träna mer hund och vi får träffas mer!

    SvaraRadera