söndag 10 april 2011

Vår på riktigt

Börjar med min blommande kruka på farstukvisten denna gång. Tänkte komma i god stämning på en gång. Det händer saker som är bra nämligen:

1)  Djursjukhuset i Skara är sålt till en 37-årig legitimerad veterinär från Örebro, Annette Skoog. Annette sitter i flera styrelser och har ett förflutet i läkemedelsindustrin stod det i pressmeddelandet i går kväll. Jag följer detta med största spänning, eftersom  min hund snart  måste opereras och min yttersta vilja att detta skall ske i Skara och helst av veterinär Ekesbo. 

I dag valde vi att ansluta till sökträningen och det gick riktigt bra. Förutom ett par sittningar förstås, men eftersom alla vet varför Tulo måste breaka lite då och då och har fullt överseende med oss är det guld värt med överseende träningskamrater. En av dem är Carina Swartling med sin Musse:



Det var också i dag det gick upp för mig vem denna kvinna egentligen är som köpt hela djursjukhuset. Förutom att hon måste vara stenrik är hon också hund/tävlingsmänniska.
Det visar sig att det är Lidköpings BHKs förre ordförande, som tävlade med sina kelpies. Nu börjar jag gilla läget på allvar.

I morgon tar jag mig i kragen och ringer upp veterinär Ekesbo och diskuterar Tulos framtid med honom. leende  Det känns rätt i tiden, liksom.

2) Emilie har tävlat högre spår igen. För sjuttioelfte gången, som hon själv tycker. Och det gick riktigt bra - fullt på spår och spårupptag och hyfsat upplet. Och när endast platsen återstod av lydnaden, krävdes det en tia för uppflyttningspoäng. Då väljer Frost att inte lägga sig förrän på tredje kommandot. Han förstod nog inte vad han ställde till med i nerverna på många av oss just då. Där rök den chansen, men som goda förlorare, spottar de i tassnäven och återkommer med rapport nästa söndag från en annan västgötsk stad med högre klass spår på schemat.

3) Kursinskrivning på klubben. Tävlingslydnaden, där jag skall vara behjälplig, hade inträdesprov i dag och det var skojigt. Elva hundar av de mest skilda slag kämpade på riktigt bra. Alla blev antagna och nu väntar en intensiv kurs med målet att starta lydnadsklass 1 vid vår kvällstävling den 17 juni.

Avslutar med lite förtids-påskstämning. Fick hjälp av Alicia att klä påskriset i år.


Välkommen våren önskar
Tulo (i fönstret bakom riset) och jag.
I dag var det 18 grader varmt i Lidköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar