tisdag 19 april 2011

... och gladast av alla är mamma

                          Emilie och elithunden Frost med välförtjänt buckla i munnen

Mycket hund är det i vår familj. Och mycket träning såklart. Och träning ger färdighet, det visade mellandotter Emilie prov på i helgen. Sjunde starten i högre klass gav utdelning.
Frost är numera en elithund, till allas vår stora glädje. Det är nämligen Emilies första hund i elitklass. Nu är det bara alla certen, championatet och SM-starterna kvar.  :)

Annars rullar det på i Furuhäll. Tulo går fortfarande och väntar på operation. Tiden är framflyttad, eftersom jag väldigt ogärna vill byta veterinär nu efter alla turer. Det gäller bara att hålla hans mage i bra form och motionera så där lagom, så går det bra att vänta. Har pratat med Håkan Ekesbo och han kommer att operera Tulo så snart den nya kliniken fått in all utrustning. Att det blir under maj månad var han ganska säker på.

Någon ny valp blev det ju inte efter tänkt föräldrapar, men nu verkar det komma en ny chans. Tulos systerdotter Flying Izzi är parad med charmtrollet Anton och om det nu resulterar i valpar, så kommer de i juni med leverans mitten av augusti. Ganska perfekt, eftersom jag har semester då. Så här rart poserar de tillsammans:
                                             Flying Izzi till vänster och Anton längst fram.


Att få en liten nytändning på klubbarbete var heller inte så dumt. Nästan hela vår styrelse byttes ut, vilket betyder att det är nytt i alla hörn. Full fart framåt med andra ord. Förutom  att vi plussar på vårt tävlingsprogram, bokar vi föreläsare på löpande band. Närmast på tur står Jörgen Thynell, som kommer den 5 juni. Alla klubbmedlemmar får deltaga utan kostnad och här räknar vi kallt med fullproppad stuga. Kanske måste flytta hela arrangemanget utomhus, men det är ju nästan mitt i sommaren, så det bör väl funka. Och köket har lovat laga mat till dem alla. Klippor kan man kalla  dessa tjejer.

Men först har vi en söktävling som skall genomföras. Sex elithundar och två lägre. Denna tävling skulle vi har deltagit i, Tulo och jag, men nu får jag döma den i stället. Det får duga så länge.

I dag var en tråkig dag. Har varit på min systersons begravning och det är verkligen jobbigt när någon man känner och som dessutom inte är så värst gammal måste lämna oss. Fy så jobbigt det var. Det måste varit hemskt för min syster (hans mamma) att gå på sin sons begravning.

I morgon blir en bättre dag. Då kommer Emilie, Anders och elithunden Frost på besök några dagar. Kan slå vad som att de vill åka till klubben några vändor och träna på elitmomenten och det kan jag ju tänka mig att ställa upp på. Och på långfredagen kommer de att gästträna i vårt sökgäng. Frost är nämligen snart klar för start i lägre klass sök också. Vem vet - det kanske blir uppflyttningstårta då. Det gillar vi i vår lilla grupp.

Glad Påsk på er allihopa.

2 kommentarer:

  1. Gulliga du! Tack för alla fina ord. Och det var faktiskt bara 7 starter i högre om jag får be...

    Självklart blir det uppflyttningsfika på fredag. Här firar vi ff för fullt :-). Ses imorgon!

    SvaraRadera
  2. Åh tårtan var super god Emilie!!! Håller tummarna för en liten gul valp i sommar...

    SvaraRadera