torsdag 26 januari 2012

Ödmjukhet befriar

I dag känner jag mig lite orolig och tillbakadragen. Är rädd. Rädd för att inte göra eller säga rätt saker. Har mött några nära vänner som inte mått så bra de sista dagarna. Tänk så skör man kan bli, och så lätt man kan bli sårad. Det räcker att en annan person säger fel saker. Eller skriver för den delen.

I och med sms och mailens intåg, vill jag nog påstå att vi kommunicerar till 80 procent med de två verktygen. Vilket har genererat miljoner feltolkningar och missförstånd. Själv tycker jag dessutom att det borde finnas en ångerknapp, innan meddelandena går iväg. Så att man får tänka efter en gång till, att meddelandet inte kan misstolkas. Är rädd att jag sårat en viss person nämligen, bara genom att försöka skämta via sms. Efteråt ser jag ju att det kan tolkas fel. Trots att jag skickade med en smilie. 

Här har jag en uppgift; att lära mig kommunicera i sociala medier.


Min vardag nu för tiden är jag mycket nöjd med. Att bli väckt av en galen tupp är historia numera. Nu sover vi tills ljuset kommer med dagen. Och varje dag inleds med en ordentlig promenad med hundarna. Därefter frukost och morgonsoffa för mig, innan jag tar mig an dagens arbetspass. Är nämligen noga med att strukturera upp mina dagar, så har jag koll på att jag hinner med allt som borde göras. Och jag är ganska nöjd. Det är rent och fint hemma och jag får jobba med det jag gillar allra mest; skriva och layouta. I dagsläget är det inDesign som gäller, skiljer sig ganska mycket från Quark Express, så det blir till att träna ordentligt, innan jag tar mig an vårens stora projekt, SM-katalogen.

Fler och fler bitar faller på plats vad det gäller SM-et. Ett coverband spelar dansmusik på banketten och har vi tur, kommer en stor artist och uppträder. Men allt sådant är väldigt mycket hemligt ännu.

I morgon skall jag träffa marknadschefen vid Sommarland och skriva kontrakt på SM-campingen. Som nu har fullbokade husvagnsplatser. Finns bara stugor och tältplatser kvar. Och det är bara januari ännu...

Sedan på kvällen blir det festligt värre. Då skall ett stort gäng från brukshundklubben gå på föreläsning med Fredrik Steen i den aula som jag en gång träffade min man. På ett skutt. Fast det är väl ingen av dagens ungdomar som någonsin hört det ordet. Skutt. Så kallades nämligen våra skoldanser. Höjdpunkterna en gång i månaden. Skall bli jättekul och se om jag känner igen mig i lokalerna. Innan föreläsningen skall vi gå ut och äta god mat på en av stadens krogar. Det blir en bra start på frågestunden i aulan skulle jag tro. Tillsammans är vi starka.

På lördag är det stor domar- tävlingskonferens om de nya lydnads- bruksreglerna och det finns det säkert mycket att tycka om, så räkna med att nästa veckas blogg kommer att ventilera och vända på regeltolkningar.

Skönt att få avrunda med sökträning på söndag med riktigt goa vänner. Är så glad för detta sökgäng som nu besitter så mycket kunskap är så positiva till alla hundars framsteg.

Här är det Tenor som fått hjälp med vindövningar av Emilie,
Marie (ursäkta grenen framför ansiktet)
och Carina Swartling.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar