torsdag 30 januari 2014

Nytt och bytt


Börjar med att visa en glad Tenor skuttandes i snön vid Sandvik, västra delen av Kålland. Detta är ett favoritställe för oss, eftersom Tenor kan springa fritt jättelångt, då vi går ut på en udde och inga lockande faror kan distrahera honom. Litar inte på honom till hundra procent ännu. Hans relation till harar och rådjur är lite oviss nämligen...

På Sandvik tränar vi med vårt gamla sökgäng, som numera är ordentligt utarmat. Oftast är det inte fler än 3-4 hundar med och tränar och det känns alltmer som motigt....

Och upplever man inte träningarna som kul längre, är det dags att göra någonting åt det. Nu faller det sig så lämpligt att den sökkurs jag hade i höstas på vår klubb, har fortsatt träna med oförminskad styrka. Och där är vi med ibland, kanske varannan vecka den senaste tiden. Nu känner jag dem bättre och tror att flera av dem kommer fortsätta träna sök, så då får det bli ett skutt över dit. Har börjat lista lite nya sökområden, riktigt häftiga några av dem... Det gör mig glad igen. Det känns faktiskt som jag ställt av mig en tung ryggsäck...

I dag föll jag också för frestelsen att börja använda instagram, eller Insta, som det populärt kallas. Blir lite roligare att dela med sig av sina upplevelser i framtiden. Facebook i all ära, men mycket är bara skräp som folk delar med sig, tyvärr.

Tänkte starta tävla med Tenor i vår. Kommer satsa på några söktävlingar i lägre klass, men tränar in både högre- och elitmoment redan nu, så att det bara är att köra på, när det väl lossnar för oss......

2 kommentarer:

  1. Vi (Linda och Ellie) är så glada att du och Tenor vill träna med oss. Vi lär oss jättemycket och kul har vi också

    SvaraRadera
  2. .... och jag är så glad att ni ville fortsätta träna efter kursen, Linda. Nu känner jag mig sugen igen och längtar redan till nästa träning...

    SvaraRadera